Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auto/motorreis naar IJsland 
Auteur Bericht

Ik droom al jaren van een gezamenlijke reis naar IJsland met auto's en motoren. Het is goed te doen. Eerst rijden naar Denemarken, daarna op de boot (1 dag) naar de Faroër Eilanden waar 1 dag verbleven wordt met een korte rondtour. De volgende dag naar IJsland (1 dag) waar we, afhankelijk van het jaargetijde, een volledige rondreis kunnen maken. Overnachtingen naar keuze kamperen, pension of hotel. De terugreis kost, net als de heenreis ong. 2 dagen.
Natuurlijk, het is niet de goedkoopste reis (netto zo'n € 2.500,- p.p. en het kost ook zo'n 2 weken maar dan heb je wel een exclusieve reis! Overigens denk ik, dat indien we de reis voor een gedeelte laten sponsoren, bijv. door BMW Magazine (of door een ander blad of bladen) in ruil voor een mooi artikel met foto's , het zeker realiseerbaar moet zijn als enkelen hun schouders eronder willen zetten.
Wat denken jullie, heeft zo'n avontuurlijke reis kans van slagen?

wo 29 jan 2014, 22:12
Profiel

Lijkt mij ook een mooi avontuur maar het zou voor mij (met schoolgaande kinderen en een eigen bedrijf) neerkomen op de bouwvakperiode.

Mijn zwager heeft dezelfde reis met zijn camper gedaan, ik zou wel eens naar zijn ervaringen kunnen vragen.

wo 29 jan 2014, 22:19
Profiel

Beste Dick,

een aantal leden van de BCN is vorig jaar naar IJsland geweest. Zij hebben daar een fantastische reis gehad. De reis was georganiseerd door clublid, TC-lid en motorreis-ondernemer Ludo via zijn bedrijf Motoerit.

Als TC-lid weet ik dat sponsoring een bijna niet haalbaar ideaal is. Alle motorbladen zijn er al geweest. BMW NL geeft "geen geld" uit aan luiden die al een BMW hebben maar als jij dat kunt veranderen :|

Overigens is mijn ervaring dat je als motorrijder zeker niet onbegeleid daar moet gaan rijden. Het weer kan heel snel omslaan en je hebt er geen bereik voor mobiele telefoon bij pech of ongeval.
Motoren werden daar gehuurd omdat het lavastof erg agressief is en het de levensduur van je voertuig ernstig aantast.

Maar ideeën als deze zijn natuurlijk goed. Sterker nog, de TC zet graag de schouders onder goede ideeën.

Voor wie interesse heeft de melding dat Motoerit.nl ook dit jaar IJsland in het reisprogramma heeft. Ludo is (ijs en weder dienende) komende clubavond aanwezig als TC-lid maar je mag het mij ook vragen.

Groets
Rob C G M

GPS Garmin 590
Yamaha Neo's 4 takt snorscooter 2013 (verbruik 1:50!)

wo 29 jan 2014, 23:44
Profiel

Rob, dank voor je reactie.
Natuurlijk heb ik diverse verhalen gehoord van vrienden en bekenden die ook die reis gemaakt hebben, individueel en met een groep, maar een gecombineerde "merkenrit" met zowel auto's als motoren is naar mijn beleving nog niet georganiseerd. BMW is het enige merk dat zowel motoren alsook auto's binnen het merk heeft en dat maakt het natuurlijk ook aantrekkelijk en uniek.
Volgende week heb ik samen met het bestuur van de nieuwe BC-NL (de opvolger van het FNBC) een gesprek met BMW Nederland en zal ik ook eens een balletje opgooien. Uiteraard is een goede begeleiding essentieel, maar ik vertrouw erop voldoende organisatie ervaring te hebben om hiervoor een oplossing te vinden.
Ook zal ik dit aankaarten bij de aangesloten clubs binnen de nieuwe BC-NL omdat ik toch de BCN hierin vertegenwoordig.het enige wat ik zoek zijn een vijftal enthousiaste leden die hun schouders hieronder willen zetten.

do 30 jan 2014, 00:19
Profiel
Beheerder

Dick Glaser schreef:
...... BMW is het enige merk dat zowel motoren alsook auto's binnen het merk heeft en dat maakt het natuurlijk ook aantrekkelijk en uniek..........

Honda?
Suzuki?
Triumph? (Oké; die auto's zijn wat ouder....)

R 1150 Rockster Full Black 2003 ABS
R69S 1967 (in restauratie)

FaceBook: Motards Tour du ALS 2013/2014/2015

do 30 jan 2014, 00:36
Profiel

:D Erwin, ik bedoelde Europese merken.......

do 30 jan 2014, 00:49
Profiel

Dick,
ik ben van de generatie "hebben we al eens geprobeerd". Maar steeds heb ik de blik vóóruit kunnen houden.

Essentieel is er een verschil tussen motorrijders en autorijders. Dat hoeft een goed, interessant, levendig en gemixed BCN-clubleven niet in de weg te staan. Maar het is wel een issue.
Motorrijders hebben andere wensen dan autorijders. Ik vertel het je graag.

IJsland in combinatie auto/motor is niet realistisch in die zin dat het gezelschap wel goed kan zijn maar de routes niet. NB: waar zijn die autorijders op de ritten TC?

Binnen BCN, waarvan je beoogd voorzitter bent, is veel mogelijk en veel positiviteit aanwezig. Begrijp me niet verkeerd want ik wil daar best aan bijdragen. Je bent welkom.

Maar motor/auto/25+ hebben allemaal hun eigen wensen. Ik zou het fijn vinden als jij als (beoogd) nieuwe voorzitter je in kunt zetten op versterking van de onderlinge band voor blauw/witte voertuigen binnen de BCN.

Essentieel daarin is de gescheidenheid van petten BCN en BC-NL. Lastig maar goed te doen.

Ik spreek je graag komende zaterdag of nogmaals in persoon. Met jou zie ik meer uitdagingen dan onmogelijkheden. Jij rijdt auto, ik motor.

Rob C G M

GPS Garmin 590

do 30 jan 2014, 02:40
Profiel

Aanvullend,
een rondreis IJsland per motor is 1700 km. Gaat niet...
al was het maar vanwege brandstofgebrek.

Spreek je...

Rob C G M

GPS Garmin 590

do 30 jan 2014, 02:44
Profiel

En nu hou ik erover op.

Spreek je graag in Harmelen.

Rob C G M

GPS Garmin 590

do 30 jan 2014, 02:45
Profiel

Dick Glaser schreef:
:D Erwin, ik bedoelde Europese merken.......

Mainland Europe bedoel je dan, Triumph is engels en ook al vinden ze zelf van niet dat ligt in Europa 8-)

Wat betreft de verschillen tussen motor/auto/25+ denk ik wel dat Rob een punt heeft, zijn argument brandstofgebrek zou juist in de combinatie motor/auto eenvoudig op te lossen zijn. Ik denk dat het moeilijk is het iedereen naar hun zin te maken, belangrijker is wat je zelf wilt en wie daar hetzelfde over denkt gaat mee...... of niet ;)

Mijn advies: zet duidelijk uiteen wat je van plan bent, kijk daarna wie interesse heeft om mee te organiseren en kijk daarna pas wie er nog meer mee wil; mijn ervaring met dit soort dingen afhakers genoeg. Daarom ben ik een eigenwijze BMW autorijder geworden die zijn eigen ding doet en maar zelden ergens bij aansluit; misschien juist wel door de verschillen tussen motor/auto/25+/etc/etc

do 30 jan 2014, 08:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende